ویژگی های یک وب سایت موفق

آیا می دانستید ویژگی طراحی یک سایت موفق به چه عوامل مختلفی بستگی دارد؟ اگر می‌خواهید یک سایت موفق و تاثیرگذار در زمینه کاری خود داشته باشید،باید تمام اصول طراحی یک وب سایت موفق را رعایت کنید. یکی از عوامل مهم در کسب و کار اینترنتی موثر و همراه با درآمد عالی، داشتن یک سایت موفق خواهد بود.

دراین جا سایت موفق، سایتی می باشد که نکات را به خوبی رعایت کرده و دارای ایده های جدید و ویژگی های برتر نسبت به سایر سایت ها باشد. با وجود تفاوت ها و ویژگی 

ها که هر کدام از سایت ها دارند ولی همگی آن ها به دنبال یک هدف مشترک می باشند که این هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت می باشد.

 

در موقع طراحی یک سایت موفق باید توجه داشت که با فونت ها، رنگ ها و تصاویر زیاد سایت را شلوغ نکنیم و رنگ ها وفونت های باید متناسب باشند.

باید ایده های جدید در طراحی سایت به کار ببرید به گونه ای که سایت را برای همه بازدید کنندگان جذاب باشد.

برای اینکه وب سایت کسال کننده نباشد بهتر است در طراحی سایت با کمک تصاویر متحرک و جلوه های ویژه آن را از یکنواختی در بیاورید.

 

باید در موقع طراحی سایت قسمت های مختلف سایت را به گونه ای طراحی کنیم که کاربر با ورود به سایت بتواند به قسمت مورد نظر خود برسد.

 

بعد از آماده شدن همه عوامل سایت  و وقتی که صفحه وب سایت نیز آماده شد باید طراحی و چیدمان سایت متناسب با عملکرد و مطالب به کار برده شده در سایت صورت بگیرید.

حالا باید بدانید که یکی از نکات مهم در طراحی سایت موفق به روز رسانی کردن سایت می باشد. سایتی که به مدت طولانی به روز رسانی نشود بازدید کنندگان کمتری دارد.

در این مقاله به ویژگی های یک وب سایت موفق خواهیم پرداخت.


1-داشتن یک برنامه و هدف مشخص

الان می توانید شروع به طراحی وبسایت خود کنید.  ولی دست نگه دارید زیرا  قبل از هر چیز باید یک برنامه داشته باشید و اطمینان پیدا کنید که کاربران دردنیای اینترنت به وبسایت شما نیاز دارند و شما باید برای آن‌ها سایت طراحی کنید. باید برنامه‌ای برای پیدا کردن و تاثیرگذاری روی این مخاطبین هدف داشته باشید تا این  که مخاطبان یا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. برنامه و هدف یک وب سایت مهم ترین ویژگی  طراحی یک سایت موفق است. باید قبل از طراحی یک سایت گروه مخاطبین سایت خود را به خوبی بشناسیم. آیا شما می دانید چه افرادی و با چه اهدافی ممکن است از وب سایت ما بازدید کنند؟ با شناخت خوب از کاربران خود میتوانیم پایه اصلی  سایت را به صوت استاندارد طراحی کرده و محتوای مناسب برای مخاطبین خود تولید کنیم.

2-محتوایی متناسب

در صورتی که محتوایی برای سایت می‌نویسید که این محتوا  کاربران را درگیر کند باید مراقب باشید که گیر تله‌های محتوایی نیفتید. هر سایتی که محتوایی را به مخاطبین منتقل می کند باید از لحاظ محتوایی کاملا ساده و همه فهم باشد. تولید محتوا باکیفیت و ارزشمند از لحاظ بار علمی، توجه کاربران و مخاطبان وب سایت را جلب می‌نماید و در نهایت بازدید وب سایت به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد یافت . هدف از تولید محتوا، جذب مخاطب به سایت برای ارائه خدمات، یا محصولات و یا اطلاع رسانی است. به طور کلی محتوا مهمترین بخش یک وب سایت است. هر چه محتوای شما تراز اول تر باشد، هرچه کاربران را بیشتر به خود جذب کند و باعث شود کاربران اینترنتی زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذرانند، این احتمال بیشتر وجود دارد که شما بتوانید اطمینان کاربران را جذب کرده و خدمات و محصولات خود را به آنها ارائه کنید. استفاده از کلمات  نامتناسب  و غیر قابل فهم نه تنها مخاطبین را از مطالعه ادامه متن منصرف می کند بلکه باعث می شود آنها از سایت ما نیز خارج شوند زیرا حس می کنند زبان مشترکی با سایت ندارند. حتی پیشنهاد می کنیم بجای استفاده از محتوای متنی از محتواهای ویدئویی یا اینفوگرافیک استفاده کنید.

3- ظاهر وب سایت

امروزه یکی از ویژگی های  طراحی وب سایت موفق علاوه بر محتوا و اصول سئو نکته ی دیگری که بسیاراهمیت فراوان  دارد، طراحی ظاهری وب سایت می باشد. بیشتر کاربران وقتی وارد یک وب سایت می شوند ، در طول پنج ثانیه تصمیم می گیرند که در آن صفحه بمانند یا آن را ترک کنند. در صورتی که ظاهر وب سایت شما جذاب باشد ، بازدید کننده جذب آن می شود و سایت را ترک نمی کند.
طراح وب سایت موفق  باید اصول فراوانی را برای ایجاد یک اثر هنری رعایت کند، به عنوان نمونه باید مشخص کند که اولین نگاه کاربر پس از ورود به صفحه به کدام عکس یا مطلب بیفتد و یا رفتار کاربران در مرور صفحات وب به چه شکلی است. در واقع  استفاده از رنگ های مناسب، رنگ های مکمل و روانشناسی رنگ ها از دیگر اصول طراحی ظاهر سایت می باشد. در این جا باید بدانید که ظاهر یک وب سایت موفق باید برابر باشد، طراح وب این برابری را با اندازه ی هر قسمت، رنگ هر قسمت و دیگر نکات باید به وجود آورد.

 

4-امنیت:

نکته مهم دیگری باید بدانید امنیت سایت است که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و می توان گفت موثرترین عامل ادامه فعالیت ، ثبات و اعتبار یک سایت با توجه به موارد دیگر ، موضوع مهم امنیت است. باعث تاسف است که با بررسی وضعیت برخی از سایت های عادی و حتی بزرگ و حساس به این نتیجه می رسیم که بسیاری از مدیران و مسئولان سایت ها اهمیت کمی به امنیت سایت خود می دهند. در این جا هک نشدن سایت ،دلیل بر امن بودن سایت را  و تضمین سایت نمی باشد. ممکن است بر روی یک سایت با ضعف های امنیتی ، تلاش برای هک و نفوذ به آن انجام شود که این خود باعث  آسیب پذیر سایت  خواهد شد. موقعی اهمیت امنیت سایت مشخص می شود که سایت تحت حمله قرار دارد که محتمل به دو نتیجه خواهد بود. در صورتی که  امنیت سایت بصورت صحیح تامین شده باشد حمله ناموفق بوده و سایت آسیبی نخواهد دید ولی اگر موارد امنیتی رعایت و تامین نشده باشد ضریب آسیب پذیری سایت بسیار بالا خواهد بود و امکان هک سایت و نفوذ به آن وجود دارد. این نکته مهم را بدانید که حتی با وجود انجام و پوشش موارد امنیتی هر سایتی در هر زمان و موقعیت آماده  دریافت حملات و آسیب پذیری ناشی از حملات می باشد. نوع ، تعداد و روشهای هک و نفوذ در سایت  بسیار گسترده هستند و مقابله در برابر تمامی آنها اقدامات بسیار جدی و دائمی را می خواهد. علاوه بر پوشش و رفع موارد امنیتی بحث مراقبت و رسیدگی نیز در امنیت بسیار پر اهمیت است.


5- سرعت بارگذاری بالای وب:

امروزه در رقابت شدید که بین  سایت ها بر سر دیده شدن، رخ می دهد هرچه سریع تر باشید، بهتر دیده میشوید. برای همین رسیدن به سرعت استاندارد بارگزاری صفحات سایت امری ا ست تخصصی که در متدهای طراحی جایگاه قابل توجهی دارد.عواملی چون حجم بارگزاری هر صفحه به طور جداگانه و حجم بارگزاری تمام سایت اندازه گیری میشود. در این جا میزبانی سایت توسط یک هاستینگ قدرتمند تنها بخشی از کار است و کدنویسی بهینه و استفاده از مناسب ترین ابزارها تضمین کننده  سرعت بالای وبسایت است. یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی بهینه سازی سایت سرعت بارگزاری آن است .حال ببینید که وب سایتی دارید با بهترین محتوا ولی انقدر سرعت لود سایت شما زیاد است که کاربران در اولین ورود به سایت شما بدون آنکه گشت و گذاری در سایت داشته باشند از وب سایت سریعا خارج میشوند که این منجر به افزایش نرخ (ضریب خروج) وب سایتتان میشود.

یک سایت موفق باید در مدت زمان اندکی بارگذاری شود و بیننده و بازدیدکننده‌ را منتظر نگذارد، زحمتی که شما برای زیبایی سایت تان می‌کشید همه زمانی موثر خواهد بود که سرعت بارگذاری سایت خود را بالا ببرید تا تعداد بیشتری از افراد توانایی دیدن و استفاده کردن از سایت شما را داشته باشند. به‌طور کلی طراحی سایت  موفق شما باید برای وب بهینه‌ سازی شده باشد و لود شدن آن بیشتر از 15 ثانیه طول نکشد. از تاثیر سرور هاست بر بهینه سازی سایت هم غاقل نشوید.


6-از عکس‌های درست و متناسب استفاده کنید.

در هنگام انتخاب عکس  برای سایت شما انتخاب‌های متعددی دارید که می‌توانید از بین آنها  مناسب‌ترین عکس را انتخاب کنید. باید در انتخاب عکس ویژگی هایی چون ، به اندازه‌، با حجم و کیفیت مناسب و کاملا کاربردی و پرمعنا و مفهوم در دارا باشد. وقتی شما هر عکسی را در سایت قرار می‌دهید باید به یک منظور و هدف خاص در نظر گرفته شود. در غیر این صورت همان بهتر که به جای عکس یک صفحه سفید خالی قرار دهید.

احتیاج نیست که یک عکاس برای این کار داشته باشید و شما می‌توانید از عکس‌های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید

 

 7- نشر مطالب و خدمات وب سایت در شبکه های اجتماعی:

در عصر جدید رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما  خواهند داشت. پس در ویژگی های  طراحی وب سایت موفق خود قسمتی را فراهم نمایید که کاربر در صورت تمایل بتواند صفحه مورد نظرش را در شبکه   اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذار. در این جا تولید کردن محتوای عالی بدون ایجاد دکمه‌های به اشتراک‌گذاری مطالب کار کاملا اشتباهی است. در صورتی که وبسایت شما این عیب را دارد یعنی شما خود را از ترافیک زیادی که قرار است از طریق شبکه‌های اجتماعی به وبسایت شما وارد شود محروم کرده‌اید و به نوعی دست و پای وبلاگ خود را بسته اید.

به نظر می آید که بهتر است این دکمه‌های اشتراک‌گذاری را پایین پست‌ها و بعد از مطالعه کامل پست قرار دهید تا مخاطبان بلافاصله پس از خواندن مطلب، اگر جذابیتی برای آن‌ها داشته باشد بلافاصله آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

8-وبسایت را برای موبایل بهینه سازی کنید.

امروزه در عصر تکنولوژی  که در حال حاضر حداقل 80 درصد از کاربران اینترنت گوشی هوشمند دارند . از این طریق به سایت‌ها سر می‌زنند، مطالعه می‌کنند و حتی خرید می‌کنند. پس وبسایت شما باید ریسپانسیو باشد و برای موبایل به طور کامل بهینه سازی شده باشد به طوری که کاربران موبایل در آن احساس راحتی کنند.

9-منوی کاربری خلاقانه و کاربردی قرار دهید.

حال که شما  سایتی را طراحی می‌کنید، جهت‌دهی سایت  یک نکته کلیدی است و باید نقشه‌ای درست و بادقت و حوصله برای سایت بچینید تا کاربران بتوانند به راحتی به همه‌ جای سایت دسترسی داشته باشند. بدترین چیز برای سایت این است که  گیج کننده و بدون نظم و سازماندهی باشد . و در صورت بهبود نظم سایت، کاربران احساس راحتی پیدا می‌کنند و در نتیجه بیشتر به شما سر خواهند زد. تمام چیزی که باید برای آن تلاش کنید این است که سایت شما مخاطبان را مایوس نکند.

وقتی که کاربران نتوانند آنچه که نیاز دارند را به سادگی در سایت پیدا کنند مطمئنا دلیلی برای ماندن در سایت شما پیدا نمی‌کنند، دکمه جستجوی قدرتمند، منو و دسته‌بندی‌های مرتب می‌تواند اولین قدم در این مسیر باشد.

 10-نمایش صحیح در تمام مرورگرها:

در عصر جدید مشکل سازگاری طرح های وب با ورود مرورگر های جدید و متفاوت به عرصه دنیای وب شروع شد. هر مرورگر از استاندارد خاص خودش استفاده می کرد و شرکت های سازنده نیز نه تنها تلاشی به پیروی از یک سری ساختار واحد نکردند ، بلکه هر کدام خواستند به نحوی استاندارد های مورد نظر خود را به رقیبانشان تحمیل کنند.

با این حال سازگاری یک طرح با مرورگر های مختلف یکی از مهمترین مسائل مورد نظر هر طراح وبی است که تلاش می‌کند طرح هایش استاندارد باشند و در بیشتر مرورگرهای وب یکسان نمایش داده شوند. وبلاگ نویسان نیز توجه زیادی به این مسئله پیدا کرده اند و بیشتر وبلاگ های که محتوای درستی دارند ، طرح های سالم و استانداردی نیز برای خود بر می گزینند.

برای آنکه بهتر بفهمیم یک طرح در مرورگر های مختلف چگونه نمایش داده می‌شود ، راه های مختلفی وجود دارد ، اکثر اوقات بر روی لب تاب یک طراح وب چند مرورگر وب را می‌توانید پیدا کنید ، فایرفاکس ، اپرا ، کروم ، اینترنت اکسپلورر 6 و یا 7 و نمونه های دیگر. ولی  مسئله تنها این چند مرورگر معروف نیست ، کاربران مختلف با سیستم عامل های مختلف از مرورگر های مختلف استفاده می کنند و شاید شما هیچ وقت به صورت مستقیم نتوانید بفهمید کاربری که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند ، صفحه وبلاگ شما را چگونه مشاهده می‌کند.


11-ارائه اطلاعات تماس

امروزه مطمئنا ثبت اطلاعات تماس در سایت، یکی از مهمترین کارها است، بنابراین باید یک صفحه مخصوص به خود داشته باشد.

بنابراین نیاز است که در سایت خود یک صفحه مختص به اطلاعات تماس قرار دهید و همه اطلاعات، مثل: آدرس ایمیل، تلفن ثابت ، در صورت نیاز تلفن همراه، فرم تماس و لینک شبکه های اجتماعی مخصوص به کسب وکار خود را در این قسمت قرار دهید. تا افراد به راحتی بتوانند به اطلاعات تماس شما دسترسی پیدا کنند. هیچ چیز ناامید کننده تر این نیست که نتوانید با کسب و کار ارتباط برقرار کنید. زیرا هدف همه کسب وکارها از طراحی وب سایت این است که دادو ستد خود با مشتریانشان را افزایش دهند .

زمانی که خواستید اطلاعات تماس و آدرس ایمیل و شبکه های اجتماعی خودرا در سایت بگذارید، آنرا به صورت عکس در سایت قرار ندهید، باید قابلیت کلیک کردن روی آنها 

وجود داشته باشد، تا با کلیک بر روی آیکنهای شبکه های اجتماعی،مخاطب به راحتی بتواند وارد صفحه مربوطه شود و فعالیت مورد نیازش را انجام دهد.


12-سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو:
این را بدانید که سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. بلکه سئو (SEO) به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو نظیر گوگل ‌، یاهو و بینگ میباشد.در صورتی که به زبان ساده با توجه به علایق موتورهای جستجو وبسایت خود را بنا کنیم ، آنها این لطف و محبت ما را جبران می کنند. در واقع سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اگر به فکر کسب درآمد از طریق وب سایت خود هستید سئو و بهینه سازی سایت را فراموش نکنید. گوگل هر ساله با اجرای الگوریتم های سئو خود که بعضا ناشناخته نیز هستند وب سایت های زیادی را از صدر نشینی در نتایج جستجو خارج میکند.

در عصر فناوری جدید وب سایت هایی که با استفاده از ترفند های نادرست سئو مانند سئوکلاه سیاه سعی میکنند در کمترین زمان بهترین نتیجه سئو را بگیرند یا وب سایت هایی با محتوا ضعیف و غیر جذاب برای کاربران از جمله سایت هایی هستند که از چشم ربات های گوگل پنهان نمی مانند.


13-ساختار لینکها

در صورتی که  بودجه خوبی دارید بک لینک از وب سایتهای معتبر خریداری کنید. شما می توانید یک وب سایت پر بازدید مانند وب سایت آب و هوا یا نمایش زمان و یا نمایش قیمت ارز ایجاد کنید و آن را به سایت خود لینک کنید.  در این جا سایتهای تحقیقاتی و ارتباطی معتبر هم می توانند بسیار به رنک وب سایت شما کمک کنند. با توجه به تعداد صفحات و حجم وبسایت شما ممکن است لینک‌های شکسته در وبسایت شما به وجود بیایند و کاربران حین استفاده از مطالب وبسایت شما با خطای 404 مواجه شوند و این خبر بسیار ناخوشایندی است و بازده و کارایی وبسایت شما را دستخوش تغییرات منفی و مخرب می‌کند و تجربه کاربری وبسایت شما را در کسری از ثانیه تخریب می‌کند.

باید تمام تلاش خود را برای درست کردن این لینک‌های شکسته نهایت تلاش و دقت خود را به کار ببنیدید چون این لینک‌های شکسته در رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو هم تاثیر منفی دارند. ابزارهای متعددی برای این کار وجود دارد و اغلب ابزارهای سئو امکاناتی برای اطلاع یافتن از این لینک‌ها و ترمیم آن‌ها دارند.


14به روز رسانی سایت
یکی از عوامل مهم که می توانید برای موفق به نظر رسیدن سایت خود انجام دهید این است که تمام متنها و جزئیات را کاملا به روز نگه دارید. وقتی که خریداران از سایت شما بازدید کنند و اطلاعات قدیمی را ببینند، اصلا خوب  نیست. همچنین، الگوریتم گوگل در رتبه بندی نتایج جستجوی خود، به این که یک سایت به صورت مرتب به روز رسانی میشود توجه می کند. یکی از مهمترین  ویژگی های  یک سایت موفق به روز رسانی‌ها و مراقبت‌های فنی است هر وب سایتی با گذشت زمان نیاز به تغییراتی در ساختار کد و امکانات به صورت فنی دارد و افراد در پشت صحنه یک سایت موفق ام سعی می‌کنند ساختار فنی یک وب سایت بسیار عالی باشد و این ساختار بر اساس آخرین استانداردهای بین‌المللی چیده شده باشد

 همینطور امکاناتی که در طول زمان با توجه به نیاز کاربران احساس می‌شود نیز به ساختار یک وب سایت اضافه می‌شود. در واقع یک وب سایت موفق تلاش می‌کند تا تمامی نیازهای احتمالی مخاطبان هدف خود را پوشش دهد.

 

15-طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا:

درعصر تکنولوژی موبایل ها و تبلت ها را نباید فراموش کرد. امروزه حجم عظیمی از کاربران از گوشی های همراهشان برای جستجو در اینترنت استفاده میکنند، لذا مهم است که وبسایت به گونه ای ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی شود تا در نمایشگر تمام موبایل ها و تبلت ها به درستی نمایش داده شود.

در این قسمت ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا یا واکنش گرا می باشد. به این معنا که ویژگی های طراحی وب سایت موفق به گونه ای می باشد که در صفحات مختلف و ابزارهای متفاوت به درستی نمایش داده می شود، به عنوان مثال زمانی که شما از طریق گوشی یا تبلت سایت را تماشا می کنید ساختار ظاهری سایت به گونه ای تغییر پیدا می کند که قابلیت پیمایش سایت در این ابزارها به راحتی فراهم گردد. از طرفی در مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز وب سایت به گونه ای مناسب نمایش داده می شود و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر سایت شما کمال استفاده را خواهند برد.

16-ورود کاربران و چرخیدن در صفحه اصلی

در واقع از اینکه صفحه اصلی شما قابلیت اسکرول داشته باشد و یا بزرگ باشد و اطلاعات زیادی داشته باشد نترسید. این یک باور غلط است که هوم‌پیج باید کوچک و تک‌صفحه باشد. اتفاقا کاربران صفحه اصلی سایت را نماینده‌ای از کل سایت می‌دانند و اگر این صفحه حاوی اطلاعات مفید و کاربردی باشد در نتیجه اعتماد و اعتبار کلی سایت بالا می‌رود.

صفحه اصلی سایت  شما می‌تواند چند بخش داشته باشد:

-ویدیوی معرفی

-بررسی کلی محصولات و اسلایدرها

-ویژگی‌های محصولات

-درباره ما

-بخش مشتریان

-مطالعات موردی

-منابع و لینک‌های موردنیاز


17-از فضای سفید نترسید.

در واقع فضای سفید یا همان فضای خالی یک المان درخشان در طراحی سایت است که میزان خوانایی و دیده شدن سایت را بهبود می‌بخشد. به این فضا (فضای منفی) نیز گفته می‌شود چرا که هیچ المانی نظیر محتوا، عکس و یا مواردی از این دست در این نواحی دیده نمی‌شود.

بیشتر صاحبان سایت‌ها اصرار دارند که از ذره ذره سایت برای معرفی محصولات و خدمات و یا قرار دادن مطالب و نکات مفید استفاده کنند در حالی که این کار اشتباه است و فضای خالی اجازه می‌دهد تا محتوای سایت و کاربران بتوانند نفس بکشند و بدون هر گونه شلوغی و سردرگمی به المان‌های سایت نظم می‌بخشد.

در سال های اخیر توجه زیادی به این نوعی از طراحی سایت شده است، طراحی ریسپانسیو حتی اپلیکیشن‌های اختصاصی را به چالش می‌کشد و مواردی دیده شده که صاحبان سایت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپلیکیشن‌ها به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند.


18-موارد اضافی را داخل سایت قرار ندهید

در طراحی وب سایت برخی المان‌ها وبسایت شما را بیش از پیش شلوغ می‌کنند و به جز ایجاد مزاحمت برای مخاطبان و بازدیدکنندگان، هیچ منفعت دیگری ندارند. مانند انیمیشن‌های پیچیده و محتوای بسیار طولانی و عکس‌های بی‌ربط و یا با حجم و کیفیت نامناسب اصلا نباید در وبسایت شما حضور داشته باشند. چرا که کاربران از چنین چیزهایی فراری‌اند.

در سایت شما 8 ثانیه وقت دارید تا محدوده توجه مخاطب را به نحوی پوشش دهید ودر واقع  اولین تاثیر شما مهم‌ترین تاثیر شماست و صاف باید سر اصل مطلب بروید و وقت مخاطب را تلف نکنید. باید مفید و مختصر باشید تا قدرتمند دیده شوید. یک محتوای هدفمند یا حتی یک تصویر جذاب و گیرا می‌تواند اولین دستگرمی شما برای مخاطبان باشد.

استفاده بی مورد از اصطلاحات مبهم و سردرگم‌کننده، لغات سخت و یا محتوای خیلی سطحی و یا خیلی عمیق اصلا ایده‌ی خوبی برای اوایل کار نمی‌باشد. مخاطب خود را بشناسید و به زبان خودشان با آن‌ها صحبت کنید.


19- ارائه پیشنهادات و ایده‌های تازه و خاص

در اینجا  شما چگونه بازدیدکنندگان و مخاطبان خود را تبدیل به مشتری می‌کنید و یا به قول بازاریابان آن‌ها را وارد یک قیف برای فروش می‌کنید و آن‌ها را نگه می‌دارید تا دوباره و دوباره از شما خرید کنند صرفا با ارائه ایده‌ها و پیشنهادات تازه و خاص امکان‌پذیر است. هنگام تقلید کردن از سایت‌های رقیب شاید در ابتدا برای شما منافعی داشته باشد اما تا زمانی که نتوانید صدایی مخصوص خود تولید کنید همیشه زیر سایه‌ی رقبا خواهید بود.

در واقع اگرشما این کار را با مشورت همکاران و خلاقیت و ایده‌پردازی انجام دهید و تلاش و پشتکار مداوم را به کار ببندید مسلما به نتیجه خواهید رسید و تصمیمات شما در این زمینه می‌توانند تعیین کننده باشند. در ضمن از تصمیم گرفتن، شکست خوردن و دوباره بلند شدن نترسید. بسیاری از شرکت‌های بزرگی که الان می‌شناسید بارها و بارها شکست خورده‌اند اما از آن‌ها درس گرفته‌اند و رو به جلو حرکت کرده‌اند.


20- همیشه حق با مشتری است

در وب سایت بازدید کنندگان و مخاطبان مشتریان آن وب سایت هستند. یکی از مواردی که قبل از طراحی وب سایت باید به آن توجه کرد، مخاطبان هدف آن وب سایت است. یک وب سایت موفق بر اساس پرسونای مخاطب طراحی می‌شود. البته  نقشه‌ی تولید محتوا نیز بر اساس ویژگی‌های شخصیتی مخاطبان و نیازهای آنها طراحی می‌شود. به طور کلی سایتی موفق خواهد شد که بر اساس یوزر یا کاربر طراحی و اداره شود و بر عکس سایت‌های ناموفق که بر اساس علایق یک فرد یا گروه طراحی و اداره می‌شود.

 اگر می‌خواهید یک وب سایت موفق داشته باشید به نیازهای مخاطبان هدف خود بپردازید. و به آنها به خوبی پاسخ دهید. تضمین میکنیم تداوم در این مسیر شما را به موفقیت می‌رساند.

اگر الان شما در شروع یک کسب و کار اینترنتی هستید. در این مقاله ما به ویژگی یک سایت موفق پرداختیم تا شما بارعایت آنها در کسب وکار موفق باشید .  و این را بدانید که  مدیر سایت باید با کاربران در ارتباط بوده و از انتقادات و پیشنهادات آن ها برای بهتر شدن سایت استفاده نماید. علاوه بر این به روز رسانی سایت به موفق بودن سایت بسیار کمک میکند.

به طور کلی موارد زیر ویژگی های یک وب سایت موفق را بیان می کند:

1-طراحی وب سایت باید به صورت دقیق و حرفه ای باشد تا بتواند کاربران را به سمت خود جذب کند.

2-طراحی سایت باید متناسب با فعالیت نوع کسب و کار باشد تا کاربران بتواند در نگاه اول به موضوع وب سایت و همچنین اهداف آن درسایت پی ببرند.

3-بخش های مختلف سایت باید به طور دقیق چیده بشوند و این بخش ها باید به طور منظم بوده تا کاربران به راحتی بتواند به بخش های مختلف سایت دسترسی داشته باشند.

4-فونت مورد استفاده در سایت بایست متناسب باشد به این صورت که نه زیاد بزرگ و نه خیلی کوچک استفاده کنیم که باعث شلوغ جلوه دادن وب سایت و سردر گمی کاربران شود.

5- استفاده از عکس های متحرک و جلوه های زیبا و ویژه باعث می شود که کاربران به سمت سایت جذب شوند. پس بهتر است که از این طراحی نیز استفاده شود.

6-سعی کنید در طراحی وب سایت از ریسپانسیو استفاده بهینه را بکنید تا در موبایل و تبلت نیز کاربران را به خود جذب کند و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار بدهد.

یکی از ویژگی ها و ارکان اصلی طراحی سایت موفق ، تبلیغات در اینترنت است.این تبلیغات به صورت آگهی در اینترنت کمک شایانی به موفقیت آن می کند .

 

 

سایت روبی وب در راستای طراحی انواع سایت ها با تجربه ای در این کار به دست آورده است .هم اکنون قابلیت طراحی یک سایت موفق با همه ویژگی های بالا را دارا می باشد سایت روبی وب سعی دارد که با طراحی یک وب سایت موفق آنرا با بالا ترین رتبه برساند

.